Seven Time är ett väldigt lättanvänt system, fullmatat med funktioner, för alla företag som behöver kunna planera jobben, hålla reda på nedlagd tid, förbrukat material och därefter kunna följa upp utfallet på projekt- och/eller arbetsordernivå.
I grunden finns tidredovisning och registrering av utlägg/material där man kan registrera tid/utlägg på kunder och projekt. Sedan kan man välja fritt bland de moduler som finns tillgängliga.
Tid
Registrera med timer, QR kod eller manuellt. Offline-stöd och position med GPS.
Arbetsorder
Planera era jobb, registrera tid och material, fakturera och följ upp utfallet.
Offerter
Skapa stiliga offerter som era kunder sedan kan acceptera online. Bifoga dokument och villkor.
Fakturering
Generera från kund, projekt eller arbetsorder och skicka. Exportera till Visma eller Fortnox.
Leverantörsfakturor
Full koll på kostnad och vidarefakturering genom att hantera leverantörsfakturor.
Projekt
Full kontroll med planering och uppföljning på tid, material och ekonomi. Lägg till dokument och uppgifter.
Artiklar / Material / Utlägg
Lägg till förbrukat material eller registrera privata utlägg. Fakturera vidare enkelt.
Uppgifter
Fördela uppgifter med påminnelser.
Stämpelklocka
Med attestering och export till lönesystem.
Kundportal
Låt era kunder få tillgång till era projekt och arbetsordrar.
Körjournal
Registera era resor och vidare fakturera vid behov.
Rapporter
Djupgående statistik för uppföljning av ekonomi och lön.
Attestering
Attestera tider, frånvaro, artiklar, leverantörsfakturor och kundrapporter
Maskiner
Planera, registrera tid och hantera service.
Utbildningar
Hantera er personals utbildningar.
Personalliggare
Elektronisk personalliggare utan hårdvara eller ID06-kort
Integrationer
Integrera med ekonomisystem och/eller lönesystem.
Beställningar
Skapa och skicka beställningar till era leverantörer.
Dokument
Spara alla typer av dokument på ex: kunder, projekt, arbetsorder, artiklar, osv.
Objekt
Hantera objekt så som fastigheter, enheter etc. Koppla dem till projekt, arbetsordrar och fakturor.
Checklistor
Skapa och arbeta med egendesignade checklistor i arbetsordrar, dokument, maskiner och projekt
Uthyrning
Med hjälp av modulen Uthyrningar så kan ni hantera uthyrningar och även skapa fakturor för dessa.