Bakgrund
Vi på Seven Time värnar om din integritet och säkerhet. GDPR, den nya lagen för behandling av personuppgifter, ställer högre krav på öppenhet och därför finns den här sidan för dig för att du ska veta vad vi gör i behandlingen av personuppgifter. Det finns ett antal områden som tillsammans ger dig helheten över hur vi ser på integriteten och säkerheten, både gällande Seven Time och för dig som användare av Seven Time och kund till Seven Time AB. Se nedan för detaljer.
GDPR
Under GDPR har vi valt att sammanställa information om lagen och vad det innebär, samt vart du kan hitta mer information för att få bättre koll på hur detta påverkar dig. Det finns ett antal begrepp som kan vara bra att ha koll på speciellt som användare av Seven Time.
Säkerhet
Säkerheten är något naturligt för oss som vi arbetat med sedan start och ständigt övervakar och vid behov förbättrar. I rollen som personuppgiftsbiträde har Seven Time AB ansvar för de tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärderna i behandlingen av personuppgifter.
Integritetspolicy
I Integritetspolicy beskriver vi Seven Time ABs behandling av personuppgifter som personuppgiftsbiträde. Vi vill tydliggöra ansvaret för att skydda dina rättigheter och din integritet och förklara hur vi använder de personuppgifter du delar med oss.
Incidenthantering
I uppfyllnaden av de nya kraven gällande incidenthantering enligt GDPR, presenterar vi nu också vår incidenthanteringsprocess. Framförallt är det kravet på rapportering av incident inom 72 timmar som gör det viktigt med rutiner att upptäcka, rapportera och utreda om en incident uppstår.
Cookies
Som de flesta andra hemsidor använder Seven Time AB och Seven Time cookies för att förbättra din användarupplevelse. Vad en cookie är och hur vi använder det finns beskrivet för att du ska kunna ta ställning till vad du samtycker till när du besöker vår hemsida och använder dig av tjänsten Seven Time.