Uppdatering 24 maj 2025

Seven Time Nyheter
Den näst sista uppdateringen innan sommaren är nu på plats! Vi har nu öppnat upp "Ekonomi-flken" på projekt till alla samt möjlighet att delfakturera en uthyrning och mycket mer, se nedan för detaljer! Nästa uppdatering, som även är den sista innan vi tar uppdateringsledigt under juli, är planerad redan till 14 juni. OBS! Mobilapparna kommer att vara tillgängliga runt 28 maj.

Arbetsorder – avsluta ”sin del av arbetet”

Detta är för er som använder er av funktionen där man kan avsluta sin del av arbetet. Tidigare om man avslutade sin del av arbetet så fanns arbetsordern fortfarande kvar i ”Mina aktiva” då man endast tittade på statusen på arbetsordern. Nu har vi fixat så att den inte syns i ”Mina aktiva”. Detta gäller även ”Tilldelat arbete” under knappen ”Ditt schema” i appen.

 

Artiklar – eget utlägg – nytt registreringsfält ”Inpris inkl moms”

När man registrerar en artikel och väljer en artikel som är markerad som ”Eget utlägg” så visas nu även fältet ”Inpris inkl moms”.

 

Artiklar – kopiering av artikel i artikellistan

Vi har lagt till möjligheten att kopiera en artikel som finns i ”Artikellistan” (”Inställningar -> Artiklar -> Artikellista” eller ”Artiklar -> Artikellista”). Funktionen finns tillgänglig i ”Ändra”.

 

Artiklar – massuppdatera kostnadskonto på artiklar i artikellistan

Nu går det att ”massuppdatera” kostnadskonto på artiklar. Funktionen finns tillgänglig i ”Inställningar -> Artiklar -> Artikellista”, knappen ”Ändra -> Ändra valda”.

 

Checklistor – visa klockslag när en signering gjordes

Om ni använder er av godkännande/signering på checklistor så har ni nu även möjlighet att visa klockslaget då en checklista godkändes/signerades. Konfigurationen görs per checklista så ni kan ha inställningen att endast datum ska visas för en checklista och att datum + tid ska visas för en annan.

 

Fakturering – möjlighet att skicka fakturor som brev

Med hjälp av Crediflow så kan vi nu erbjuda att fakturor skickas som vanliga brev. Kontakta oss om ni har intresse av detta! (support@seventime.se)

 

Leverantörer – ändrad hantering av leverantörsnummer

Nu är ett leverantörsnummer tvingande på en leverantör i Seven Time. (Detta pga att det annars kan bli problem vid export till ekonomisystem.) Dessutom så kommer ett nummer initialt att sättas om en ny leverantör läggs till. Numret på en ny leverantör kommer att vara numret från den senaste skapade leverantören + 1 men det går att ändra till vad ni vill ändå, ex till bankgironummer.

 

Projekt – kontroller vid arkivering av projekt

Vid arkivering av projekt så kontrolleras nu om det finns något som är faktureringsbart (tider, artiklar, etc) och om så är fallet så har man möjligt att sätta detta till ”Ej faktureringsbart”.

 

Projekt – Ekonomi – ”beta-stämpeln” borttagen

Nu är fliken ”Ekonomi” på projekt tillgänglig för alla men notera att den endast är anpassad för er som har ”Använd konton i kalkyl, budget och uppföljning” markerad i ”Inställningar -> Ekonomi”. Ni måste alltså jobba med intäkter och kostnader på kontonivå.

 

Projekt – Ekonomi – löpande projekt

Nu finns fliken ”Ekonomi” även tillgänglig om man har löpande projekt. Den fungerar på samma sätt men i sektionen till höger visas summeringar av det som är registrerat på tider, artiklar, osv.

 

 

 

Projekt – Ekonomi – Möjligt att se mer information

Nu går det att klicka på en ”kontorad” för att se vilka registreringar som ligger till grund för utfallet på ett visst konto.

 

Uthyrningar – möjlighet att sätta ”Levererad datum”

När man markerar att en uthyrning är ”Levererad” så har man nu möjlighet att ändra/sätta leveransdatumet. (Tidigare så blev leveransdatumet samma som ”nu”)

 

Uthyrning – delfakturering

Vi har lagt till möjlighet att delfakturera en uthyrning. Ni bestämmer hur ofta faktureringen ska göras samt vilket pris från inställningen på artikeln som ska ligga som grund för priset (ex. 1 dygn, 1 vecka, 1 månad, osv). I inställningen på artikeln så går det även att markera vilket ”hyrespris” som ska vara standard för delfakturering. 

 

Övrigt

  • Arbetsorder – Resultatenhet från projektet ska följa med till arbetsordern
  • Dokument – notifiering för ”Nytt dokument” innehåller nu även vilken typ av dokument det är samt vart den finns
  • Fakturering – ändring av taggar syns nu historiken på fakturorna
  • Fakturering – bättre felmeddelande om man för över filer till Fortnox och det blir något fel (ex. för stora filer för Fortnox)
  • Fakturering – Generera faktura – summering längst ner
  • Fakturering – vid export av fakturalistan till csv/excel så följer projektnummer med nu
  • Maskintid – Historik-flik
  • Körjournaler – Historik-flik
  • Projekt – Avstämning – Successiv vinstavräkning – Filtrering på projekt
  • Tider – eventuell ”Intern notering” syns nu även i appen (när apparna är uppdaterade)
  • Översikt – Portlet – Välkommen – lägga till företagsnamnet
  • Övrigt – Elektroskandia heter nu Sonepar
Dela inlägget:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email