BankID
Nu finns möjlighet att låta era kunder signera offerter och kundrapporter med BankID. Generell aktivering sker i ”Inställningar -> Integrationer -> BankID” (att ni vill ha möjligheten att använda signering med BankID) och sen aktiverar ni att BankID ska användas för signering av offerter och/eller kundrapporter i respektive inställning för ”Extern länk”, ex: ”Inställningar -> Offerter -> Extern länk”, fältet: ”Signera med BankID”.
Kostnaden per signering är 5 kr och den kostnaden läggs på er vanliga faktura från oss.
API
Vårt API har utökats en hel del. Nu kan ni hämta, skapa och ändra de flesta ”objekt” som finns i Seven Time. Ex: tider, artiklar, kunder, användare, projekt, arbetsorder och fakturor. Komplett dokumentation finns i https://docs.seventime.se.
Timer/Tider – möjlighet att kunna välja arbetsorder
I ”timerfunktionen” som finns i ”Översikt” samt i ”Tider -> Dagvy” och ”Tider -> Veckovy” så kan man nu välja arbetsorder om ni har den modulen aktiverad.
Lager – lagerplats
För varje lager så kan ni nu lägga till lagerplatser om ni har behov av det. Detta görs i ”Inställningar -> Artiklar -> Inställningar -> Lager”. Lagerplatsen visas sedan vid registrering av artiklar, inventeringar samt i packsedeln.
Lager – kunna konvertera ett lån till artiklar
Om ni använder er av lån så går det nu att konvertera lån på arbetsordrar/projekt till artiklar. Detta är egentligen samma sak som att först returnera lånet och sen lägga till en motsvarande artikel på arbetsordern/projektet.
EDI – rabatt
Om ni vill använda den ”vanliga” rabatten/påslaget när ni får in orderbekräftelser (istället för påslag på inpris) så går detta att göra nu. För att detta ska fungera så måste ”Påslag (standard)” i ”Inställningar -> Integrationer -> EDI” vara 0 och sen sätter ni ”Rabatt/påslag på artikel” för era kunder
Offert – kunna dölja summering
Om ni inte vill visa summeringen (sektionen som innehåller totalbeloppen och moms) i offerter så går det att göra nu. Öppna inställningen för pristabellen (de tre vertikala punkterna) och välj sedan ”Inställningar” -> ”Dölj summering”.
Fakturering – dokument förs över vid export till Fortnox
Eventuella PDF-dokument som ni har på fakturan samt eventuell fakturaspecifikation förs nu över till Fortnox när en faktura exporteras.
Övrigt
- Arbetsorder – eventuell ”Märkning” och ”Ert ordernummer” visas i översikten till höger när man är inne på en arbetsorder
- Arbetsorder – på mobilen så ska man kunna ha ”Använd nuvarande plats” för att sätta ”Arbetet utförs på annan plats”
- Arbetsorder – nu kan man välja arbetsordermall när en arbetsorder skapas från en offert
- Arbetsorder – möjligt att ändra färg i mobilversionen
- Artiklar – möjligt att välja ”Allt” i ”Rapporter -> Artiklar”
- Artiklar – Antal visas i listan för appen
- Checklista – möjlighet att justera storlek på logo
- Checklistor – skapat datum ska visas i listan med checklistor (projekt och arbetsorder)
- Fakturering – Generera faktura – Status på projekt och arbetsordrar visas
- Lager – Export till CSV
- Leverantörsfaktura – möjligt att ange pris exklusive moms. Ställs in i ”Inställningar -> Leverantörsfakturor”
Rapporter – nu är det möjligt att filtrera på avdelning i ”Rapporter -> Ofakturerat”