Vaxtvard Seven Time
“Seven Time var det system som var tillräckligt öppet för att vi skulle kunna skräddarsy informationen till vår bransch. Många av de liknande systemen är direkt riktade mot specifika branscher och har inte flexibiliteten om man inte är byggbolag eller elektriker.”

Benny Eriksson, Ägare, Växtvård AB

 

Hej Benny! Berätta lite om Växtvård och vad ni gör?

Vi är ett familjeföretag i Åkersberga som erbjuder våra kunder växtinredning samt serviceavtal på levande växtmiljöer i Storstockholm, Uppsala och hela Mälardalen. Vi är idag sex anställda och har en bred mix av kunder, allt ifrån stat & kommun, bilhallar, restauranger, hotell och techbolag. En stor variation kunder med allt från 10 till 1000 anställda. 

 

Vilket behov var det ni hade som gjorde att ni började leta ett nytt system? 

Vi har växt kraftigt den senaste tiden och blivit fler anställda vilket ledde till att vi fick svårt att hålla reda på när, var och hur vi skulle utföra vårt servicearbete hos kunderna. Dessutom behövde vi ett ställe, som alla skulle kunna nå enkelt under tiden man är ute hos kund, där vi kunde samla all kunskap om kunden.

 

Vad var det som gjorde att ni valde Seven Time framför något annat system på marknaden? 

Seven Time var det system som var tillräckligt öppet för att vi skulle kunna skräddarsy informationen till vår bransch. Många av de liknande systemen är direkt riktade mot specifika branscher och har inte flexibiliteten om man inte är byggbolag eller elektriker. Hos Seven Time hittade vi flexibilitet att döpa om och skapa egna fält så att det fungerar för oss.

 

Vilka funktioner i Seven Time jobbar ni med idag och vad är det bästa med Seven Time enligt er?

Vi jobbar mycket med schemaläggning och arbetsorder för att hålla reda på intervall, och se till att vi inte missar något. För närvarande håller vi dessutom på att dra igång projekt, offert och fakturering också vilket kommer förenkla ytterligare för oss.

Det allra bästa för vår del har hittills varit att kunna samla all info runt våra kunder och servicesighter på ett lätt sätt och att det är nåbart var vi än är.

 

Fick ni några direkta affärsfördelar när ni började använda Seven Time? 

Ja, vi hamnade mer rätt i serviceintervall och upplevde mindre stress när vi fick en bra  överblicken på verksamheten.

Det är svårt veta exakt hur mycket systemet sparar åt oss men helt klart sparar vi pengar på att mer blir rätt och att vi slipper akututryckningar. Vi har ett större lugn i servicestyrkan nu vilket också är värt mycket.

Ni finner mer om Växtvård AB här: https://vaxtvard.se/