Ordning och reda
Rör Relining AB hade stora problem att hålla reda på hur mycket tid som hade lagts ner och hur mycket material som hade gått åt efter att de hade utfört ett arbete. ”Vi hade bilen full med lappar och varje månad var det kaos. Det ledde till att vi inte fakturerade för allt och därmed förlorade pengar. Nu är läget ett helt annat. När vi är ute på ett jobb så registrerar vi allt med hjälp av Utläggshanteringen direkt i våra iPads. Därefter kan vår ekonomiansvarige fakturera inifrån Seven Time utan att någonting missas. Att faktureringsmodulen har stöd för ROT och ”omvänd byggmoms” är klockrent.” säger Peter Karlsson ägare på Rör Relining i Tyresö AB.
När vi är ute på ett jobb så registrerar vi allt med hjälp av Utläggshanteringen direkt i våra iPads.
Snygga offerter
Som så många andra så hade Rör Relining AB svårt att hålla koll på vilka offerter de hade skickat och vilken status som gällde för dem. ”Innan vi började att använda Seven Time så skickade vi offerter med e-mail. Det gav mycket extraarbete när man behövde leta efter skickade mail och svar på de mailen. Nu när vi skapar och skickar offerterna med Seven Time så har vi full koll och våra kunder kan t o m acceptera offerterna online.”
Nu när vi skapar och skickar offerterna med Seven Time så har vi full koll.
Ett mobilt system var ett krav
”I vår bransch så är man alltid ute på fältet därför var det ett självklart krav när vi letade efter ett system som kunde hjälpa oss i vårt arbete. När vi är ute på jobb så har vi med oss en iPad där vi registrerar arbetet som vi utför och Seven Time fungerar mycket bra för detta. Eftersom att vi även fakturerar i Seven Time så har vi tillgång till fakturor och offerter vilket underlättar när man inte sitter vid en dator.”
Ni finner mer om Rör Relining i Tyresö här: https://rorrelining.se/