Rivad Seven Time
“Vi kollade på olika system. Anledningen till att vi valde Seven Time var att det verkade ha det som vi behövde, vilket sedan visade sig vara än bättre än vi trott.”

Andreas Pärnering, Ägare Rivad AB

 

Hej Andreas! Berätta lite om Rivad och vad ni gör?

Vi utför arbeten inom rivning, asbestsanering, PCB-sanering och håltagning. Vi utför jobben enligt gällande regler och med professionalitet. Vi strävar efter att ha återkommande kunder som värdesätter vårt engagemang och att vi utför det vi och vår kund har kommit överens om inom utsatt tid.

Vi är i dagsläget 11 stycken anställda. Alla heltid. Våra kunder är främst byggföretag, vvs-företag och bostadsrättsföreningar. Vi utför även jobb åt industrier och i mån av tid privatpersoner.

 

Beskriv ett par problem som ert företag behövde lösa innan ni började att använda Seven Time?

Tidigare jobbade vi med den administrativa delen i olika system. Word, excel och med hjälp av vissa webbsidor. Allt var ganska rörigt och tidskrävande. Med Seventime kan vi i stort sett ha allt i ett program. Både via datorn och mycket i mobilen. Programmet räknar ut siffror automatiskt, vilket är viktigt så att allt ekonomiskt blir rätt.

Vi kan skapa mallar, lägga in artiklar och med ett knapptryck göra en accepterad offert till en faktura. Vi skapar projekt och har bättre koll på vad som är utfört och även vad som är fakturerat. Personalen kan tidrapportera enkelt och se information om arbeten via Arbetsorder.

 

Vad var det som gjorde att ni valde Seven Time framför något annat system på marknaden? 

Vi kollade på olika system. Anledningen till att vi valde Seven Time var att det verkade ha det som vi behövde, vilket sedan visade sig vara än bättre än vi trott. Seven Time var prismässigt konkurrenskraftigt. Det som också fällde avgörandet var det positiva/proffsiga bemötandet när vi kontaktade er via telefon för att stämma av vissa saker innan köp.

 

Vad är det bästa med Seven Time?

Vi skapar projekt och har bättre koll på vad som är utfört och även vad som är fakturerat. Vi kan lägga in personalen utbildningar med intyg på pdf eller liknande. Och kan se när vissa intyg/kurser behöver förnyas/är på väg att löpa ut. Vi har bättre koll och det underlättar för oss helt enkelt. Dessutom är systemet väldigt driftsäkert, vilket är viktigt.

 

Vilken är den enskilt största anledningen till att ni tycker om Seven Time?

Helheten. Mycket är redan nämnt. Vi använder särskilt: Tider, Artiklar, Arbetsorder, Offerter, Projekt, Fakturering. Den administrativa delen underlättas mycket med: Kunder, Användare och Utbildningar.

 

Kan man sammanfatta vad Seven Time har gjort för just ert företag?

Vi skaffade Seventime 2016 när vi var 3-4 anställda. Sedan har det följt med tills nu. Så det är svårt att ge ett rakt svar då vi inte har mer att jämför med än hur det var 2015 då vi arbetade i officepaketet. Men jag är övertygad om att vi har sparat in mycket tid och framförallt så blir allt mer lättöverskådligt då de olika funktionerna hänger samman i  Projekt. För mig som huvudadmin så är Projekt och att allt sammanställs där ovärderligt i mitt arbete. Det är lättare att arbeta administrativt vi har proffsigare offerter till kunder och vi sparar mycket tid med mallar.

Ni finner mer om Rivad här: https://www.rivad.se/