Kampes Seventime
“Ett annat problem vi haft är att hålla reda på hur lång tid de olika arbetena vi utförde tog, detta löste Seven Time åt oss genom att man lätt kan starta en timer på en specifik arbetsorder så man får full koll.”
Peter Kämpe, Kämpes Husvagnsservice

 

Hej Peter! Berätta lite om Kämpes Husvagnsservice och vad ni gör?

Vi är en verkstad som utför alla möjliga arbeten kring husvagnar / husbilar / släp & arbetsbod m.m. Service, fukttest, gasoltest, försäkringsskador & ombyggnationer är de vanligaste arbeten vi utför. Vi säljer även reservdelar & tillbehör till dessa, både direkt hos oss och genom webbförsäljning. Vi är för tillfället 3st fast anställda men vi är upp till 5st vid behov. Vi vänder oss främst till privatpersoner men vi har även en hel del företagskunder.

 

Beskriv ett par problem som ert företag behövde lösa innan ni började att använda Seven Time. Hur har Seven Time löst de problemen?

Ett stort problem vi hade innan vi hittade Seven Time var att det ofta skrevs ”löslappar” med de olika sakerna våra kunder ville ha gjorda. Detta eftersom vi inte hade något bra system för inbokning och planering av jobb vi skulle utföra. Seven Time löste detta problem åt oss genom en lätthanterlig kalender med planering. Vi kan nu snabbt boka in kunder och skriva in alla uppgifter vi behöver veta om kunden direkt i arbetsordern.

Ett annat problem vi haft är att hålla reda på hur lång tid de olika arbetena vi utförde tog, detta löste Seven Time åt oss genom att man lätt kan starta en timer på en specifik arbetsorder så man får full koll.

Vi har även haft svårt att hålla koll på vad som behövs beställas hem ifrån de många olika leverantörerna vi har men med Seven Time så finns det en beställningsmodul där vi kan skriva upp saker som ska beställas, det går även skicka beställningen direkt till leverantören via e-post genom Seven Time vilket sparar mycket tid.

Andra problem Seven Time löst åt oss är bl.a. personaliggare som alla anställda lätt kan stämpla in & ut i direkt genom appen på telefonen.

Vi kan nu även skicka SMS direkt till våra kunder genom Seven Time när deras jobb är utförda vilket underlättar vår process stort då vi alltid haft problem med att hitta en bra lösning för just SMS via dator.

 

Vad var det som gjorde att ni valde Seven Time framför något annat system på marknaden? 

Vi valde Seven Time för att de hade just de funktioner vi var ute efter, vi kollade och testade ett par olika system men inget annat hade alla funktioner vi behövde.

 

Nämn de funktioner som ni tycker bäst om i Seven Time? Varför tycker ni om dem?

Den allra bästa funktionen i Seven Time är arbetsorderna, just för att man kan göra så mycket med dem. Allt man behöver finns just i arbetsordern så man kan göra allt från inbokning av kunden, tid & artikel registrering under arbetet och även kontakta kunden när jobbet är utfört. Man kan även lägga in checklistor och mallar ifall det är arbeten man utför ofta så kan man snabbt och smidigt upprepa arbetsorders utan att behöva skriva in allt varje gång.

En annan höjdare är beställnings modulen just för att man kan skicka ordern direkt till leverantören genom Seven Time, allt man gör är att fylla i det man behöver och sedan klicka skicka.

 

Vilken är den enskilt största anledningen till att ni tycker om Seven Time?

Den största enskilda anledningen till att vi valde Seven Time skulle jag säga är priset, vi får alla funktioner vi behöver i ett system för ett bra pris istället för att behöva införskaffa olika system till olika funktioner vilket blir både dyrare och svårare att jobba med.

 

Fick ni några direkta affärsfördelar när ni började att använda Seven Time?

Seven Time har hjälpt oss bli betydligt mer organiserade i vårt arbete vilket skapar mer tid att fokusera på det viktiga. Det betyder också att vi gör färre fel och sparar både våran och kundernas tid & pengar.

Du finner mer om Kämpes Husvagnsservice här: http://www.lagahusvagn.se/