Gustavsbergs Marincenter Seven Time
“Innan SevenTime gick det åt massor av administrativ tid till att jaga arbetsorder från grabbarna på fältet, återkopplingen efter avslutat jobb fungerade ofta dåligt och vi tappade intäkter på både arbetstid och material”
Anders Östling, Administrativ chef och ekonomiansvarig, Gustavbergs Marincenter

 

Hej Anders! Vad är Gustavsbergs Marincenter?

Gustavsbergs Marincenter är en marina och varv för fritidsbåtar i Gustavsberg. Vi hyr ut båtplatser både sommar och vinter och utför både fullservice på vinterförvarade båtar samt omfattande reparationer och rekonditioneringar. Kunderna är till största delen privatpersoner och försäkringsbolag, vi är ca 10 personer inkl säsongsanställda.

 

Beskriv ett par problem som ert företag behövde lösa innan ni började att använda Seven Time?

Innan SevenTime gick det åt massor av administrativ tid till att jaga arbetsorder från grabbarna på fältet, återkopplingen efter avslutat jobb fungerade ofta dåligt och vi tappade intäkter på både arbetstid och material. Nu finns allting i telefonerna och vi har fått en avsevärt mycket bättre disciplin och överskådlighet – och vi slipper en stor del av alla papper och lösa lappar.

 

Vad var det som gjorde att ni valde Seven Time framför något annat system på marknaden? 

Efter någon timme med hjälp av vännen Google vaskade jag fram några lämpliga kandidater där förutom kostnaden, enkelhet och användarvänligheten var viktigast. Programmet skulle givetvis även vara anpassningsbart på vår lite speciella verksamhet. Vi fick också omedelbart god support och feedback på alla frågor.

 

Vilka delar av Seven Time är det ni använder?

Vi använder modulerna stämpla och arbetsorder, ännu återstår integration med VISMA Administration att prova men jag kommer dit så småningom.

 

Ser ni några klara mätbara resultat?

Inga klara resultat som kan mätas i kronor och ören ännu, men magkänslan är övertygad. 

Du finner mer om Gustavbergs Marincenter här: https://www.gustavsbergsmarin.se/