Uppdatering 17 april 2022

Seven Time Nyheter
En ny uppdatering är på plats! Den här gången med geostaket/geofencing samt lite andra blandade förbättringar. Se nedan för detaljer. OBS! Mobilapparna kommer att vara tillgängliga runt torsdagen den 21 april.

Tider – geostaket för start och stopp av timer

Nu finns möjlighet att konfigurera så att man endast kan starta/stoppa en timer om man är innanför ett visst område. Området konfigureras på era projekt och man anger en punkt tillsammans med en radie för att på så sätt definiera ett cirkulärt område.

Notera att den här inställningen även påverkar incheckning och utcheckning i en personalliggare. 

mceclip0.png

 

 

Dokument på kund – skapa arbetsorder

Nu finns möjligheten att lägga till dokument från kunden när en arbetsorder skapas.

mceclip1.png

 

 

Byggdagbok – signering/godkännande av byggdagboken

Nu finns möjligheten att låta era kunder signera en byggdagbok genom att skriva på skärmen.

 

 

Arbetsorder – Avdelning i mallar samt i ”återkommande arbetsordrar”

Nu finns fältet ”Avdelning” i arbetsordermallar samt i ”återkommande arbetsordrar”.

 

 

Offert – Mallar – uppdatering av artiklar

Om man har en artikel i en offertmall och ändrar ex priset i artikellistan så får man nu en fråga om artikeln ska uppdateras i mallen.

 

 

Offert – Orderbekräftelse, separat inställning för ”Bifoga PDF”

I ”Inställningar -> Offerter -> E-post” finns en inställning ”Bifoga PDF?” som bestämmer om offerten ska bifogas som PDF när en offert skickas. Den inställningen användes även när en orderbekräftelse skickades men nu är detta uppdelat så här: 

  • ”Bifoga PDF?” i ”Inställningar -> Offerter -> E-post” –> används när en offert skickas
  • ”Bifoga PDF?” i ”Inställningar -> Offerter -> Orderbekräftelse” –> används när en orderbekräftelse skickas

 

 

Fakturering – Påminnelser – separat fält e-postadress

På kunder finns nu ett separat fält ”E-post för påminnelser”. När man skickar en påminnelse så kontrolleras det fältet och om det finns något angivet i fältet så används det istället för ”standard”.

 

 

Övrigt

  • Användare – när en användare som inaktiveras eller tas bort så kan man välja att ta bort eller arkivera eventuella utbildningar
  • Checklista – Maskin – e-postnotifiering vid signering av checklista – fattades info om vilken maskin det gäller i notifieringen
  • Leverantörsfakturor – nu finns ”Skriv ut” och ”Exportera” i tabellen/listan med leverantörsfakturor
  • Maskiner – status på checklistor visas nu i appen (Listor)
  • Offerter – möjlighet att arkivera offerter som är skickade/förfallna (tidigare så gick det endast att göra på godkända eller avvisade
  • Rapporter – Pågående projekt fastpris – en ny kolumn: Projektledare
Dela inlägget:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email