Uppdatering 16 november 2024

Seven Time Nyheter
10:e uppdateringen för året är nu släppt! Den här gången med möjlighet att ta emot E-fakturor och mycket annat. Läs mer detaljer om uppdateringen nedan. Dessutom så väntar vi bara på OK från Zapier och därefter kommer det gå att koppla ihop Seven Time med 7000 andra applikationer men mer info om det senare. OBS! Mobilapparna kommer att finnas tillgängliga runt 20-21 november.

Användare – ändringshistorik

Nu finns ändringshistorik tillgänglig på varje användare via fliken ”Historik”. 

 

 

Arbetsorder – möjlighet att göra så att en checklista är tvingande

Om ni vill att era användare måste fylla i en checklista innan det går att avsluta en arbetsorder så finns den möjligheten nu. Det går att få till detta genom att lägga in en inställning på en arbetsordermall eller så kan man ange det vid skapade eller ändring av en arbetsorder.

 

 

 

Arbetsorder – arbetsordernummer som går att härleda till projektet

Det har funnit önskemål om att ha arbetsordernummer som går att ”härleda” till projektet som den eventuellt hör till och nu är det möjligt!

Om ni aktiverar ”Använd projektrelaterade nummer” i ”Inställningar -> Arbetsorder -> Allmänt” så kommer era arbetsordernummer att byggas upp enligt:

PROJEKTNUMMER-PROJEKTSPECIFIK_RÄKNARE

Ex: om ett projekt har projektnummer P123 så kommer arbetsordrar som läggs till i projektet att få nummer enligt P123-1, P123-2, osv. Om en arbetsorder INTE hör till ett projekt så används inställningarna för prefix och nummer precis som det fungerar idag.

 

 

Fakturering – Generera faktura – möjlighet att kunna välja arbetsorder

Nu finns äntligen ett val med ”Arbetsorder” i ”Generera faktura”. Här visas alla arbetsordrar som har något att fakturera samt att faktureringsstatus inte är ”Fullt fakturerad”. Notera dock att för att fasta priser ska vara med så måste det finnas start/slutdatum på arbetsordern och detta måste ligga inom det valda intervallet i ”Generera faktura”. 

 

 

 

Kunder – standardvärden för ROT/RUT/Grön teknik

Nu går det att som standard sätta att en ny kund ska vara en ROT-kund, RUT-kund eller Grön teknik kund. Inställningen görs i ”Inställningar -> Kunder -> Allmänt”, sektionen ”Standardvärden”.

 

 

 

Leverantörsfaktura – ta emot E-faktura

Att ta emot leverantörsfakturor som E-fakturor direkt in i Seven Time finns det nu stöd för. Lev. fakturorna kan konteras automatiskt om det finns någon konteringsmall kopplad till leverantören och annars så kan man göra det manuellt. Kostnaden är densamma för att ta emot som det är att skicka, dvs, 3 kr per faktura (per den 2024-11-16).

Läs mer om funktionen här!

 

 

Projekt – ingångsvärde på projekt

Om ni har pågående projekt när ni börjar att använda Seven Time så kan ni med fördel använda er av ”ingångsvärden”. Aktivera funktionen i ”Inställningar -> Projekt -> Allmänt”, fältet: ”Möjlighet att ange ingående balanser”. Därefter så finns en sektion i ”Nytt projekt” och ”Ändra projekt” som heter ”Ingående balanser”, se bild nedan.

 

 

 

Projekt – ändringshistorik

Nu finns ändringshistorik tillgänglig på varje projekt under fliken ”Historik”. Notera att man måste ha behörigheten ”Se finansiell info” för att kunna se detta.

 

 

Utbildningar – användare vars utbildning går ut ska kunna få en notering om detta

Vi har lagt till en mottagare i notifieringen ”Utbildning blir ogiltig”: ”Användaren på utbildningen”. Välj denna om ni vill skicka notifieringen till den användare som utbildningen gäller för. 

 

 

Övrigt

  • Arbetsorder – E-post/PDF -PDF – ny variabel: notering på arbetsorder
  • Fakturering – notering på körjournaler går nu att få med sig vid ”Generera faktura
  • Leverantörsfakturor – om man har ”Attestera allt” i behörigheter så kan man nu även ”Pausa” ett attestflöde
Dela inlägget:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email