Namnlös design
"Ni har löst problemet med en enkelhet och mycket bra support och det viktigaste för oss var att SevenTime synkar med vårt bokföringsprogram Fortnox. Vi är verkligen nöjda!"

Titti Sundström, vVD, AB Sundströms

Hej Titti! Berätta lite för våra läsare om Sundströms.

Vi är ett entreprenadföretag som startade 2001. Vi är idag 13 anställda. Vi har dygnetruntjour ex om det är översvämning, stopp i avlopp, elfel etc. Vi gräver ex avlopp, anlägger trädgårdar, snickeriverksamhet, ombud för KVD (fd Kvarndammen), fastighetsskötsel, grönyteskötsel, snö & halkbekämpning, klottersanering, fukttekniker, asbestsanering. Några av våra kunder är Securitas, Warburg Hendersen AB, Graflunds/Hembla AB, Property Partner AB, Mälarstaden AB, Eskilstuna Kommunfastighet, Eskilstuna Kommun, Möller Fastighet AB, Hexagon Metrology Nordic AB, Foria AB, Newsec Property AB, Folksam, Mälarenergi AB, Elajo AB, Willhem AB, Heimstaden AB mfl

Kan du beskriva lite kring varför ni börjat använda Seven time?

Vi arbetade tidigare i två system istället för i ett, SevenTime, som vi gör nu. Ett av de system vi arbetade i hade usel support och var trögt och inte lika utvecklat och enkelt som SevenTime. Ni har löst problemet med en enkelhet och mycket bra support samt det allra viktigaste för oss, att SevenTime kan integreras med vårt bokföringsprogram Fortnox. Vi är verkligen nöjda!

Vad särskilde Seven Time från övriga system ni valde bland?

Enkelheten och att vi har möjlighet att anpassa systemet efter vår verksamhet samt att det synkade med Fortnox.

Vilka funktioner tycker ni bäst om i Seven Time?

Arbetsorder och fakturering. Det är enkelt och smidigt att skapa faktura från arbetsordern samt att du kan scanna in alla bilagor, foton etc som ska följa med fakturan. I vårt gamla system följde inte scannade dokument med över när faktura skapades så här var vi tvungna att scanna in en ytterligare gång vilket tog mycket tid och skapade irritation.   

Fick ni några direkta affärsfördelar när ni började att använda Seven Time?

Uppskattad tid nu mot tidigare när vi lägger in en arbetsorder så sparar vi ca 2,5 min per order. Vi har ca 110 arbetsorder per vecka så det blir en besparing med ca 4,5 tim/vecka. Och med fakturahanteringen är ungefär likadant. Vi kan nu lägga tiden på förbättringar, miljöarbete, personal mm.

Ja ni förstår att vi är väldigt nöjda!  

 

Något annat ni vill nämna kring er tid med Seven Time så här långt?

Vi är glada över möjligheten vi fick att arbeta i testmiljö innan vi hade bestämt oss samt de täta kontakter vi hade med er både per telefon och mail där ni snabbt svarade på våra frågor och funderingar. Sen uppskattar vi också möjligheten att få rabatterat pris vid förskottsbetalning.

Vi på Seven Time säger stort tack till Titti och Sundströms för att ni ville ställa upp och berätta lite kring era erfarenheter av vårt system.

 

Besök gärna Sundströms egen hemsida här: https://dygnetruntjour.se/